• Liga 1: CFR - FCSB (joi, 21:00, Digi Sport 1) şi FCSB - Dinamo (duminică, 20:30, Digi Sport 1)
  • La Liga: Barcelona - Eibar (marţi, 23:00, Digi Sport 2) şi Real Madrid - Betis (miercuri, 23:00, Digi Sport 2) 

Sebastian Vettel a luat o gură importantă de oxigen înainte de pauza de vară prin victoria înregistrată în Ungaria. Pentru că a trecut destul de mult timp de atunci, vă propunem ca mai întâi să facem o recapitulare a celor mai importante evenimente. Ferrari și-a asumat un risc enorm nelăsându-l pe Kimi Raikkonen să treacă de Vettel, deși neamțul se confrunta cu o problemă importantă cu volanul, iar "săgețile argintii" veneau tare din urmă. Totuși, riscul a fost răsplătit, Ferrari obținând cea de-a doua dublă din sezon și a 83-a din istorie, după ce "locotenentul" Raikkonen i-a păzit cu prețul vieții spatele "superiorului" său de atacurile furibunde ale "inamicilor" din “armata argintie”.

Lewis Hamilton n-a câştigat cursa, dar gestul său de mare sportivitate de la finalul etapei maghiare ne-a luat pe toţi prin surprindere. După ce iniţial coechipierul său, Valtteri Bottas, îi “întinsese covorul roşu” la ordinul echipei pentru a-i da o şansă de a depăşi monoposturile Ferrari, Lewis şi-a ratat obiectivul şi, aşa cum a promis, şi-a lăsat colegul înapoi pe podium, deşi acesta se afla la o distanţă considerabilă.

Fernando Alonso a reuşit să plece în vacanță cu stil, obținând performanţa sezonului pentru McLaren Honda, locul 6 şi cel mai rapid tur al cursei. Nu, nu trebuie să vă verificați calendarul, suntem încă în 2017! Spaniolul a demonstrat din nou că încă este unul dintre cei mai buni piloţi ai campionatului, în ciuda locului din clasamentul general care nu-i reflectă nici pe departe valoarea.

Max Verstappen şi-a cam stricat relaţia cu Daniel Ricciardo după greşeala sa “imatură” din debutul etapei precedente, aşa cum i-a descris australianul manevra. Putea fi şi mai rău pentru Red Bull Racing dacă stăm să ne amintim de episoadele “Japonia 2007” şi “Turcia 2010”. Acum vă întrebăm pe voi, dacă Kvyat e poreclit "torpila", putem să-l numim pe Verstappen "proiectilul"?

Apropo de Daniil Kvyat, trebuie menţionat faptul că acesta a mai bifat încă un punct, însă nu în clasamentul general, ci în clasamentul penalizărilor, după ce l-a încurcat pe Lance Stroll în calificările Marelui Premiu al Ungariei. În acest moment rusul a ajuns la 10 puncte, la numai 2 de suspendare. Curios este că Daniil are de două ori mai multe puncte de penalizare decât de campionat...

Spectacolul Formulei 1 revine după 4 săptămâni de pauză direct pe legendarul circuit Spa-Francorchamps. Toţi iubitorii Marelui Circ au programate ședințe gratuite de relaxare la “Spa-ul bărbaților” duminică, de la ora 15:00, în direct la Digi Sport 1.

SPA-FRANCORCHAMPS, BELGIA

Pe lângă faptul că este casa uneia dintre cele mai importante piste de curse din calendarul Formulei 1, Spa mai are o particularitate atât de simplă, dar care o face atât de specială: apa. Romanii au fost primii care au descoperit magia izvoarelor naturale din Ardenii belgieni și zona se bucură chiar și în ziua de azi de turiști care vin în căutarea unor ședințe de hidroterapie.

Nu întâmplător Belgia, Olanda şi Luxemburg sunt numite “Ţările de Jos”. Cel mai înalt punct din Belgia, “Signal de Botrange”, ajunge doar la 694 m, altitudine comparabilă cu cea a oraşelor Braşov şi Miercurea Ciuc de la noi. Belgienii sunt obişnuiţi să privească lumea de sus dintr-un alt punct de vedere. Bărbaţii sunt pe locul 2 în lume în ceea ce priveşte înălţimea corporală (în medie: 181,7 cm), fiind depăşiţi doar de “fraţii” olandezi (media: 182,5 cm). De altfel, cel mai înalt om din Belgia măsoară 2,30 m.

Belgia are cea mai mare rată de urbanizare din Europa, 98% din populaţie locuind la oraş. Ca o consecinţă, belgienii se pot lăuda că deţin cea mai mare densitate a străzilor şi căilor ferate din lume şi se află pe locul 3 ca număr de autovehicule pe kilometru pătrat, după Olanda şi Japonia. Datorită iluminării, infrastructura de autostrăzi din Belgia este singura realizată artificial care este vizibilă noaptea de pe Lună.

Belgia este recunoscută pentru producţia de ciocolată de aproape 400 de ani. Primele dovezi ale producţiei de ciocolată în Belgia datează din 1635, iar pralinele de ciocolată se spune că au fost inventate în 1912, tot în Belgia. Lui Jean Neuhaus trebuie să-i mulţumim pentru asta. În zilele nostre, se produc peste 220.000 de tone de ciocolată anual şi se estimează că există în jur de 2.000 de magazine în care se vând astfel de plăceri dulci. Pentru că după ciocolată trebuie potolită şi setea, belgienii produc peste 800 de feluri de bere şi consumă în medie în jur de 150 de litri pe an. De altfel, prima academie de bere din lume a fost deschisă în anul 1999, în Herk-de-Stad din provincia Limburg.

Bruxelles nu este numai capitala Belgiei, ci şi capitala Uniunii Europene, dar şi sediul central al NATO, de aceea mulţi o consideră "Inima Europei". Educaţia este obligatorie în Belgia până la 18 ani, cea mai înaintată vârstă din lume. De altfel, un raport efectuat de UNICEF în anul 2007 a clasat Belgia pe primul loc ca prosperitate în educaţia copiilor.

La cca. 8 km de orașul Francorchamps se află circuitul care ne va capta atenția în acest weekend. Unul dintre cele mai periculoase viraje ale sale este “Pouhon” care se poate traduce ca "fântână" sau "izvor", iar Munții Ardeni au un micro-climat de sine stătător care leagă mașinile de incertitudinea folosirii, sau nu, a pneurilor de ploaie. Deseori s-a întâmplat ca ploaia să intervină în mod torențial doar în anumite porțiuni din circuit, iar în alte zone soarele să strălucească cu putere.

Circuitul Spa-Francorchamps a fost construit în 1920, măsura peste 14 km lungime și a găzduit pentru prima oară o cursă cinci ani mai târziu. La acea vreme, era recunoscut ca fiind cel mai rapid circuit stradal din Europa și avea o reputație negativă în rândul piloților pe motiv că era considerat periculos și foarte rapid. Se spune că Spa este un circuit pentru cei curajoși, iar majoritatea piloților îl priveau cu teamă. Accidentele fatale au contribuit din plin la această stare. În M.P. al Belgiei din 1960, de exemplu, doi piloți și-au pierdut viața la o distanță de numai 15 minute: Chris Bristow și Alan Stacey.

Anii ’60 au fost cei mai negri din acest punct de vedere. În acea perioadă au decedat nu mai puțin de 10 piloți în diferite competiții desfășurate aici, iar în 1969, M.P. al Belgiei a fost boicotat de piloți din această cauză. Aceștia au cerut insistent schimbări care să facă din Spa un circuit cât mai sigur. De altfel, pista belgiană a ieșit din calendarul Formulei 1 până în 1983, atunci când a fost redesenat. În acest timp, M.P. al Belgiei s-a desfășurat ori la Zolder, ori la Nivelles. De atunci și până în prezent, circuitul a mai primit mici retușuri, în special în zona șicanei “Bus Stop”, ultima în 2007.



DETALII TEHNICE

Tururi: 44
Lungimea circuitului: 7,004 km
Viraje: 19 (9 de stânga, 10 de dreapta)
Lungimea cursei: 308,052 km
Număr de curse disputate la Spa-Francorchamps: 49
Prima cursă disputată: 1950
Cele mai multe victorii (piloţi): 6 – Michael Schumacher (1992, 1995, 1996, 1997, 2001, 2002)
Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2017): 4 – Kimi Raikkonen (2004, 2005, 2007, 2009)
Cele mai multe victorii (constructori): 12 - Ferrari (1952, 1953, 1956, 1961, 1966, 1996, 1997, 2001, 2002, 2007, 2008, 2009), McLaren (1968, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1999, 2000, 2004, 2005, 2010, 2012)
Acceleraţie maximă: 65-70% din lungimea unui tur
Utilizarea frânelor: 17% din lungimea unui tur
Schimbări în cutia de viteze: 65/tur
Consum de combustibil: 2,35 kg/tur
Cea mai lungă perioadă de accelerare: 2,015 km
Distanţa din grilă până la primul viraj: 271 m (pentru deţinătorul pole-ului)
Viteză maximă estimată: 330 km/h
Zone DRS: 2 (Linia dreaptă din faţa boxelor şi linia dreptă care uneşte virajele 4 şi 5)
Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 16 (Michael Schumacher, 1995)
Câştigători cu plecare din pole position: 17 din 49 (34,69%)
Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Redus-mediu
Uzura pneurilor: Medie
Uzura frânelor: Medie
Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Mediu
Cel mai rapid pit stop în 2016: 2,14 s (timp total: 22,190 s) – Williams (Valtteri Bottas)
Lungimea liniei boxelor: 386 m
Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: ULTRASOFT, SUPERSOFT, SOFT
Presiuni minime în pneuri: 23,5 psi (pneurile faţă), 21,5 psi (pneurile spate)
Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,7 s (Phil Hill vs. Wolfgang von Trips – 1961)
Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +4:54,0 (Jim Clark vs. Bruce McLaren – 1963)
Numărul depăşirilor efectuate în 2016: 36
Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 59%

ALEGEREA PNEURILOR

RECORDURILE CIRCUITULUI

Record în cursă: 1:47.263 – Sebastian Vettel (Red Bull Racing, 2009)
Record absolut: 1:44.503 – Jarno Trulli (Toyota, 2009)

MOMENTE MEMORABILE

M.P. al Belgiei 1998 – Michael Schumacher, gata să-i aplice o corecție lui David Coulthard. Unul dintre cele mai memorabile momente din istoria M.P. al Belgiei s-a consumat în 1998. Liderul cursei, Michael Schumacher a încercat să-l depășească cu un tur pe David Coulthard, iar scoțianul a încetinit pe trasa ideală și, din cauza vizibilității scăzute, Schumacher a rămas fără o roată la monopost după ce a intrat în spatele mașinii McLaren. Ambii au fost nevoiți să abandoneze, iar Schumacher când a ajuns la boxe, pe trei roți, a avut un singur gând: să-i ceară socoteală lui Coulthard. Roșu, nu de la echipament, ci de la furie, a reușit să-l apuce de guler pe scoțian și să strige la el “Încerci să mă omori?!” (varianta originală a citatului nu poate fi scrisă în articol), până în momentul în care cei doi au fost despărțiți, cu greu, de cei din jur. Momentul a fost precedat de un accident “record” în care au fost implicaţi jumătate din piloţii de pe grilă.

M.P. al Belgiei 2000 - Duelul dintre Michael Schumacher şi Mika Hakkinen. Finlandezul şi-a alergat rivalul o bună perioadă de timp până în turul 40, atunci când Mika a atacat pe linia dreaptă Kemmel, în apropiere de virajul Les Combes, însă Schumacher i-a tăiat calea, foarte riscant, la 320 km/h. Cele două monoposturi au evitat milimetric un contact cu urmări grave. Nu numai că finlandezul n-a fost intimidat de această manevră, ba chiar acest lucru l-a întărâtat şi mai mult. Un tur mai târziu, a ieşit bine din complexul Eau Rouge-Raidillon, dar de data aceasta un pilot întârziat (Ricardo Zonta) a intervenit involuntar în duelul celor doi titani. Schumacher a trecut de Zonta prin stânga, aşteptându-se ca Hakkinen să-l urmeze, însă finlandezul a avut o sclipire de moment şi, la momentul potrivit, a trecut prin dreapta, depăşindu-l şi pe Schumacher şi câştigând cursa.

M.P. al Belgiei 2004 – Haos la startul cursei. La fel ca în 1998, aproximativ jumătate din grilă a fost implicată în incidente doar în primul tur. În virajul La Source, Mark Webber a început balul cu un contact cu maşina lui Rubens Barrichello. Apoi a urmat incidentul dintre Kimi Raikkonen şi Felipe Massa. A 3-a pereche care s-a atins mai mult decât era cazul a fost formată din Nick Heidfeld şi Olivier Panis, urmând ca, după ce a rămas fără aripa-faţă, Webber să se lovească şi cu Takuma Sato. Încercând să-l evite pe japonez, piloţii Minardi, Zsolt Baumgartner şi Gianmaria Bruni au făcut contact, italianul ieşind din cursă şi luându-l cu el şi pe Giorgio Pantano de la Jordan. Doar maşina de siguranţă a putut opri “măcelul”. Cursa nebună a avut 6 lideri diferiţi, iar Kimi Raikkonen a triumfat la final într-un McLaren relativ mediocru, spre deosebire de maşinile Ferrari care au dominat întregul sezon.

M.P. al Belgiei 2008 – Bătălia dintre Lewis Hamilton și Kimi Raikkonen. Kimi se îndrepta vijelios către cea de-a 4-a victorie consecutivă la Spa, până când tocmai ploaia și Hamilton s-au opus. În încercarea disperată de a-și recupera poziția pierdută, Raikkonen greșește după virajul Blanchimont, intră în parapet și abandonează, asigurându-i victoria lui Hamilton. Lucrurile au luat o întorsătură neașteptată atunci când, în timp ce-și celebra victoria pe podium, Lewis află că a primit o penalizare controversată de 25 de secunde și a fost retrogradat până pe locul 3. Penalizarea a fost primită din cauza unei depășiri efectuate dincolo de limitele pistei în șicana Bus Stop. McLaren a contestat decizia argumentând că Lewis a cedat înapoi poziția, dar protestele lor au fost în zadar. Felipe Massa a fost marele oportunist ale celor întâmplate şi a fost declarat învingător.

M.P. al Belgiei 2008 – Recuperarea de ultim moment a lui Alonso. Tot în 2008, am mai avut parte de un moment de care ne aducem aminte cu drag. Cu ploaia care cădea din ce în ce mai tare, Fernando Alonso a decis ca în penultimul tur să oprească la boxe pentru pneuri intermediare, mai ales că Nick Heidfeld îi ameninţa locul de pe podium tot mai mult, el fiind deja pe pneuri intermediare. De pe locul 3, spaniolul a căzut până pe 8, iar în numai un singur tur a recuperat 4 poziţii (două chiar pe ultimii metri) şi a încheiat cursa al 4-lea. O strategie care nu i-a fost benefică spaniolului, dar care ne-a oferit nouă ceva acţiune pe final de etapă.

M.P. al Belgiei 2009 – Giancarlo Fisichella obţine singurul pole position din istoria echipei Force India. Cea mai bună poziţie ocupată de italian în 11 sezoane la Spa era doar un loc 13, dar în 2009 forţa Indiei a fost cu el. Pilotul de 36 de ani a reuşit pole-ul într-una dintre cele mai surprinzătoare sesiuni de calificare din era modernă a Formulei 1, iar în cursă a terminat pe un excelent loc 2, la numai o secundă de “specialistul” de la Spa, Kimi Raikkonen.

M.P. al Belgiei 2010 – Contactul dintre Vettel și Button. Red Bull a fost de neoprit în sezonul 2010, dar în Belgia Vettel a gafat. Înainte de șicana Bus Stop a încercat să treacă de Button, însă a pierdut controlul mașinii pe frânare și a intrat în partea laterală a monopostului McLaren. Niciunul dintre cei doi piloți nu și-au putut explica cele întâmplate. “A fost un incident foarte ciudat”, a spus Button. “Cu siguranță că n-a făcut-o intenționat, dar n-am nici cea mai vagă idee ce a vrut să facă acolo”, a continuat acesta.

M.P. al Belgiei 2011 – Webber depăşeşte în combinaţia Eau Rouge-Raidillon. Ai nevoie de foarte mult curaj să treci cu acceleraţia la podea prin Eau Rouge-Raidillon. Cu atât mai mult dacă efectuezi şi o manevră de depăşire aici. Mark Webber a trecut excepţional de Fernando Alonso, iar australianul şi-a încântat fanii cu una dintre cele mai frumoase depăşiri ale sale din carieră. N-a fost rău deloc pentru un pilot secund... Un an mai târziu, şi Kimi Raikkonen a efectuat o manevră similară asupra lui Michael Schumacher.

M.P. al Belgiei 2012 – Romain Grosjean trece prin adversari "ca prin brânză". "Dacă nu poţi să treci pe lângă ei, treci prin ei". Aceasta pare să fi fost strategia adoptată de Romain Grosjean care, şi-aşa, nu avea o reputaţie prea bună în paddock. În cursa din 2012, după ce în prealabil Pastor Maldonado furase startul (în afară de asta şi el le făcuse pe toate), Grosjean a plecat bine din grilă şi s-a mutat pe interior pentru a aborda virajul La Source, însă l-a atins pe Lewis Hamilton, ambii pierzând controlul celor două monoposturi. Francezul a intrat apoi în spatele lui Sergio Perez, după care a fost proiectat pe deasupra monopostului lui Fernando Alonso, trecând la doar câţiva centimetri de capul acestuia. Grosjean a primit cea mai drastică penalizare din ultimii ani, fiind suspendat o cursă, decizie pe care francezul a considerat-o prea drastică.

M.P. al Belgiei 2014 – Piloţii Mercedes se ating, Toto Wolff tună şi fulgeră după cursă. Hamilton şi Rosberg au avut parte de o rivalitate calmă în cadrul echipei. Asta până la cursa din Belgia... Cei doi s-au lovit după linia dreaptă Kemmel, Rosberg a reuşit să termine pe locul 2 după ce a fost nevoit să-şi schimbe aripa-faţă, Hamilton a abandonat după o pană, Ricciardo a profitat de toate cele întâmplate şi a câştigat cursa, iar Toto Wolff, negru de supărare, şi-a criticat piloţii. “Astăzi am văzut cel mai rău scenariu posibil al nostru. Face parte din strategia noastră să ne lăsăm piloţii să se dueleze liber anul acesta, dar regula numărul 1 este: să nu vă loviţi unul pe altul! Să vezi un asemenea contact, atât de prematur în cursă, este inacceptabil”, a spus şeful Mercedes.

M.P. al Belgiei 2016 – Kevin Magnussen este zdruncinat serios de un accident. Cursa de anul trecut a fost oprită în turul 9 după ce Kevin Magnussen a pierdut controlul monopostului său Renault pe ieşirea din Raidillon şi s-a izbit cu 290 km/h de zidul de protecţie care a avut nevoie de serioase reparaţii. Ca prin minune, impactul care a măsurat 12,5G s-a lăsat fără urmări grave, danezul suferind doar o uşoară tăietură în zona gleznei, însă a putut fi prezent în etapa următoare din Italia.

ŞTIAŢI CĂ...

Lewis Hamilton va pilota în Belgia în cel de-al 200-lea Mare Premiu din carieră. Lider la acest capitol este brazilianul Rubens Barrichello cu 326 de Mari Premii. Dintre piloţii aflaţi pe actuala grilă, doar Fernando Alonso (284), Kimi Raikkonen (264) şi Felipe Massa (263) se află în top 10 în această statistică.

Spa-Francorchamps este unul din circuitele care i-au purtat noroc marelui Michael Schumacher. În 1991, Schumi debuta în Formula 1 la Jordan, înlocuindu-l pe Bertrand Gachot. Acesta din urmă a avut o altercație cu un taximetrist londonez și a fost arestat timp de două luni, așa că a fost forțat să renunțe pentru puțin timp la cariera din Formula 1. Schumacher a reușit un surprinzător loc 7 în calificări, dar a abandonat în primul tur al cursei din cauza unei probleme tehnice. Un an mai târziu, neamțul obținea în Belgia primul său succes din carieră dintr-un lung şir de 91 câte a adunat în total. De altfel, Schumi deține recordul de victorii la Spa - 6. Neamţul mai are o amintire plăcută din Belgia, aici câştigându-şi matematic ultimul titlu din carieră, cel de-al 7-lea, în 2004.

Belgia a avut în Formula 1 nu mai puţin de 24 de piloţi, dintre care doar 2 au adunat victorii: Jacky Ickx (8) şi Thierry Boutsen (3). În acest moment singurul pilot local aflat pe grilă este Stoffel Vandoorne de la McLaren Honda.

Ultimele 5 curse de la Spa-Francorchamps au fost câştigate de 5 piloţi diferiţi: Jenson Button (2012), Sebastian Vettel (2013), Daniel Ricciardo (2014), Lewis Hamilton (2015) şi Nico Rosberg (2016).

CURSA PRECEDENTĂ - 2016

Pole Position: Nico Rosberg (Mercedes AMG) – 1:46.744
Podium:
1. Nico Rosberg (Mercedes AMG) 1:44:51.058
2. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) +14.113
3. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) +27.634
Cel mai rapid tur: Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 1:51.583 (turul 40)

CLASAMENT GENERAL PILOŢI

1. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) – 202p
2. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 188p
3. Valtteri Bottas (Mercedes AMG) – 169p
4. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) – 117p
5. Kimi Raikkonen (Scuderia Ferrari) – 116p
6. Max Verstappen (Red Bull Racing) – 67p
7. Sergio Perez (Force India) – 56p
8. Esteban Ocon (Force India) – 45p
9. Carlos Sainz (Toro Rosso) – 35p
10. Nico Hulkenberg (Renault Sport) – 26p

CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI

1. Mercedes AMG – 357p
2. Scuderia Ferrari – 318p
3. Red Bull Racing – 184p
4. Force India – 101p
5. Williams Racing – 41p
6. Scuderia Toro Rosso – 39p
7. Haas F1 – 29p
8. Renault Sport F1 – 26p
9. McLaren Honda – 11p
10. Sauber Ferrari – 5p

PUNCTE DE PENALIZARE

1. Daniil Kvyat – 10p (+1p după M.P. al Ungariei)
2. Sebastian Vettel – 7p
3. Stoffel Vandoorne – 5p
- Sergio Perez – 5p
- Jolyon Palmer – 5p
- Kevin Magnussen – 5p
- Carlos Sainz Jr. – 5p
8. Nico Hulkenberg – 4p
- Esteban Ocon – 4p
10. Romain Grosjean – 3p
- Esteban Gutierrez – 3p
- Max Verstappen – 3p (+2p după M.P. al Ungariei)
13. Felipe Nasr – 2p
- Felipe Massa – 2p
- Jenson Button – 2p
- Lewis Hamilton – 2p
- Pascal Wehrlein – 2p
- Nico Rosberg – 2p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.

PROGRAM TV

Vineri, 25 august 2017
DIGI SPORT 2 11:00 Formula 1 – Antrenamente 1
DIGI SPORT 2 15:00 Formula 1 – Antrenamente 2

Sâmbătă, 26 august 2017
DIGI SPORT 2 12:00 Formula 1 – Antrenamente 3
DIGI SPORT 1 15:00 Formula 1 – Calificări
DIGI SPORT 2 17:00 Formula 2 – Cursa principală
DIGI SPORT 4 20:15 GP3 – Cursa principală (PREMIERĂ)

Duminică, 27 august 2017
DIGI SPORT 2 10:00 GP3 – Cursa de sprint
DIGI SPORT 2 11:15 Formula 2 – Cursa de sprint
DIGI SPORT 1 15:00 Formula 1 – Cursa

ALTE INFORMAŢII

Scuderia Ferrari a anunţat printr-un scurt comunicat de presă că i-a prelungit contractul lui Kimi Raikkonen cu încă un sezon. Cursa din Ungaria pare să-i fi convins pe şefii Scuderiei că echipa încă mai are nevoie de un pilot precum Kimi Raikkonen, deşi acesta nu se mai află în forma care l-a consacrat. Raikkonen este primul pilot confirmat de italieni pentru sezonul 2018, decizia privind prelungirea contractului lui Sebastian Vettel întârziind momentan să apară. Zvonurile apărute recent indică faptul că neamţul n-ar mai dori un contract pe termen lung cu Ferrari, ci doar o înţelegere valabilă timp de un an, pentru a-şi regândi drumul în carieră din 2019. Totuşi, se aşteaptă ca anunţul prelungirii contractului lui Vettel să apară săptămâna viitoare, înainte de Marele Premiu al Italiei. Rămâneţi conectaţi pe digisport.ro pentru a afla ultimele detalii în legătură cu acest subiect!

McLaren Honda i-a oferit o veste bună şi una proastă lui Stoffel Vandoorne înainte de cursa sa de casă. Vestea bună este că belgianul a fost confirmat la echipă pentru sezonul următor, deşi dacă Honda va rămâne furnizorul de motoare al echipei, nu prea ştim cât de bună este această veste... Oricum este mai bună decât cea care urmează... În ciuda faptului că nici n-a debutat weekend-ul de cursă, Vandoorne ştie deja că va fi penalizat pe grila de duminică, după ce va primi noul motor "specificaţie 3". Astfel, belgianul va ajunge la cel de-al 5-lea motor din acest sezon, a 8-a componentă turbo, al 5-a MGU-K, al 8-lea MGU-H, a 6-a baterie ERS şi al 5-lea sistem de control electronic. "Nota de plată" pentru aceste modificări arată un total de 35 de poziţii de penalizare. Vandoorne ar putea fi obligat să lase şi un "bacşiş" semnificativ dacă vreuna dintre aceste componente va ceda în antrenamente sau în calificări.

Lewis Hamilton atinge borna de 200 de Mari Premii în acest weekend, în Belgia. Britanicul speră recupereze cât mai repede punctele pierdute (şi cedate) în etapa precedentă, însă Sebastian Vettel nu mai vrea să-i permită rivalului său să se apropie periculos de el. Valtteri Bottas şi Kimi Raikkonen vor fi nevoiţi să asculte tot mai des de ordinele primite de la echipele lor, în timp ce piloţii Red Bull Racing vor să se împace şi să uite de toate cele întâmplate în Ungaria ciocnind sticlele de şampanie pe podiumul belgian. Ultimele 5 curse de la Spa-Francorchamps au adus 5 învingători diferiţi. Îl vom vedea şi pe al 6-lea (Bottas sau Verstappen)? Vom afla împreună urmărind Marele Premiu al Belgiei, duminică, 27 august, de la ora 15:00, în direct la Digi Sport 1. Încălzirea va fi făcută din studioul emisiunii Grila De Start care va începe cu exact o oră înainte de stingerea luminilor roşii.

Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.