• România, Liga 1, Etapa 22: Craiova - CFR Cluj (sâmbătă, ora 20:30, Digi Sport 1) şi FCSB - Viitorul (duminică, ora 20:00, Digi Sport 1)
  • Spania, La Liga, Etapa16: Barcelona - Deportivo (duminică, ora 21:45, Digi Sport 2)

Lewis Hamilton a devenit primul pilot care câștigă două curse consecutive în sezonul 2017, chiar în fieful rivalilor de la Ferrari. El s-a impus categoric în ultima cursă europeană a anului, devenind totodată și noul lider al clasamentului general, cu 7 etape rămase de disputat. Ferrari a fost net inferioară pe cel mai rapid circuit din calendar, Sebastian Vettel neputând să termine mai sus de locul 3, la mare distanță chiar şi de colegul lui Hamilton, Valtteri Bottas. Finlandezul și-a ajutat astfel coechipierul să ajungă în vârful clasamentului general, pentru prima oară în acest sezon, altfel cursa din Singapore ar fi început de la egalitate de puncte.

Rezultatul lui Vettel a fost mult sub speranţele tifosilor care au fost responsabili cu atmosfera incendiară din tribune, chiar şi în ziua calificărilor, o zi de toamnă bacoviană, atunci când răbdarea echipelor, piloţilor, comentatorilor şi, nu în ultimul rând, a noastră, a fanilor a fost măsurată în doze de câte 15 minute.

Fanii Ferrari au fost însă aduşi cu picioarele pe pământ de prestaţia ireproşabilă a maşinilor Mercedes care şi-au încordat serios muşchii pentru a demonstra încă o dată că, la ora actuală, n-au rival pe circuitele de viteză. Singura speranţă pentru Scuderie o reprezintă circuitele virajate, care nu pun mare preţ pe puterea motorului, ci pe apăsarea la sol şi pe aerodinamică, acolo unde Ferrari pare să echilibreze situaţia, iar un prim exemplu de astfel de pistă vom avea chiar în acest weekend în Marele Premiu al statului Singapore, duminică, de la ora 15:00, în direct la Digi Sport 1.

MARINA BAY, SINGAPORE

Singapore este doar al 3-lea oraş-stat din lume, împreună cu Principatul Monaco şi Vatican, şi singura insulă oraş-stat din lume. Aproximativ 5,6 milioane de locuitori se “înghesuie” pe o suprafaţă de numai 719 km pătraţi, transformând Singapore în ţara cu cea mai mare densitate a populaţiei din lume (cca. 7.800 de locuitori pe kilometru pătrat), după Monaco. Singapore a fost declarată republică independentă pe data de 21 septembrie 1965, după ce s-a scindat de Malaezia, poate de aceea multă lume încă mai confundă Singapore cu Malaezia sau China.
Povestea acestui teritoriu începe de la un prinţ din Palembang (Sumatra, Indonezia), Sang Nila Utama, care în anul 1299 a descoperit o nouă insulă şi, văzând o creatură ce părea a fi un leu, a numit-o “Singapura”, ceea ce se poate traduce ca “Oraşul Leului” în limba sanscrită. Simbolul statului Singapore este “Merlionul”, o statuie înaltă de 8,6 metri care cântăreşte 70 de tone, reprezentând o creatură mitică jumătate leu (în semn de recunoştinţă pentru Sang Nila Utama) şi jumătate peşte (un tribut pentru istoria antică a oraşului).

Drapelul statului Singapore are o simbolistică aparte. Culoarea roşie semnifică frăţia universală şi egalitatea omului, în timp ce culoarea albă simbolizează puritatea şi virtutea. Semiluna reprezintă o tânără naţiune în curs de dezvoltare, iar cele cinci stele întruchipează idealurile democraţiei, păcii, progresului, justiţiei şi egalităţii.

Un consiliu britanic a realizat un studiu care a relevat faptul că singaporezii au cel mai rapid mers din lume. În medie, ei pot să parcurgă o distanţă de 18 metri în numai 10,55 secunde, adică într-o oră pot să meargă 6,15 km. Singapore, împreună cu Taiwan, Coreea de Sud şi Hong Kong fac parte din gruparea “Tigrii Asiei de Est” datorită creşterii lor economice care a înregistrat progrese enorme în ultimele decenii.
În Singapore, curăţenia toaletelor este luată foarte în serios, aşa cum ar trebui să se întâmple de altfel în orice ţară civilizată. Poţi să primeşti o amendă de până la 500 de dolari dacă nu tragi apa la toaletă după folosire. Apropo de bani, pe spatele bancnotei de 1.000 de dolari sunt notate cu microtext versurile imnului “Majulah Singapura”. De asemenea, se spune că unul din 6 singaporezi dispune de o avere de peste 1.000.000 de dolari. Atenţie, vorbim de bani disponibili, ceea ce înseamnă că proprietăţile, afacerile şi maşinile nu intră la socoteală. Singapore are parte de cel mai ridicat procentaj de milionari din lume (17%), peste ţări precum Qatar (14%), Kuweit (12%) şi Elveţia (10%).

Poate nu ştiai, dar în Singapore este interzisă guma de mestecat, de aceea o să fii surprins să afli că nu vei găsi aşa ceva în niciun magazin. Dar de ce? Scopul principal al guvernului este de a păstra ţara curată şi ştim cu toţii câţi oameni aruncă guma de mestecat pe stradă, fără să se gândească la consecinţe. De altfel, dacă arunci orice fel de gunoi pe stradă, va trebui să scoţi din buzunar o “bancnotă cu imn”. Însă nu doar atât... Dacă eşti prins de trei ori că faci aşa ceva, vei fi obligat să munceşti în folosul comunităţii şi vei purta o vestă pe care scrie: “Sunt un om care face mizerie”. Poate părea pueril la prima vedere, dar cam aşa se menţine o ţară curată...

Climatul ecuatorial de care beneficiază Singapore determină valori foarte ridicate de temperatură pe întreg parcursul anului. Cea mai scăzută temperatură înregistrată vreodată în Singapore a fost de 19,4 grade Celsius pe 31 ianuarie 1934, iar cea mai ridicată – 36 de grade Celsius pe 26 martie 1998. Cele mai călduroase luni din an sunt aprilie şi mai, iar deseori se înregistrează peste 33 de grade. Aşadar, pentru ei, o zi răcoroasă înseamnă o zi cu 22-23 de grade, lucru care se întâmplă rar, chiar şi noaptea.

Încă de la cursa inaugurală, Marele Premiu al statului Singapore a reprezentat o poveste de succes a Formulei 1. Pe 28 septembrie 2008, Formula 1 disputa la Singapore primul Mare Premiu pe timp de noapte din istorie, iar atât fanii, cât şi piloţii aveau ocazia de a trăi o nouă experienţă. Aceştia din urmă au parte şi de o mare provocare aici: să pilotezi pe timp de noapte este ceva ce ar putea părea plăcut la prima vedere, dar dacă stai să te gândeşti că eşti înconjurat în permanenţă de bariere, iar cea mai mică clipă de neatenţie poate să-ţi decidă soarta cursei, s-ar putea să-ţi schimbi părerea...

Nici suprafaţa asfaltică nu îi ajută prea tare pe piloţi, ba dimpotrivă, Marina Bay este unul dintre cele mai denivelate circuite din calendar, lucru de luat în seamă având în vedere durata semnificativă a cursei. Un alt factor important este umiditatea extremă (80%), specifică zonei geografice din care face parte, Singapore fiind un stat situat la doar 137 km nord de Ecuator. Din această cauză, se spune că un pilot poate să piardă chiar şi 3 kg din greutatea corporală pe parcursul unui weekend de cursă.

Toate aceste aspecte fac din Marele Premiu al statului Singapore una dintre cele mai grele curse, atât din punct de vedere fizic, cât şi mental, din calendar.


DETALII TEHNICE

Tururi: 61
Lungimea circuitului: 5,065 km
Viraje: 23 (14 de stânga, 9 de dreapta)
Lungimea cursei: 308,828 km
Număr de curse disputate: 9
Prima cursă disputată: 2008
Cele mai multe victorii (piloţi): 4 – Sebastian Vettel (2011, 2012, 2013, 2015)
Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2017): 4 – Sebastian Vettel (2011, 2012, 2013, 2015)
Cele mai multe victorii (constructori): 3 – Red Bull Racing (2011, 2012, 2013)
Acceleraţie maximă: 47-48% din lungimea unui tur
Utilizarea frânelor: 23% din lungimea unui tur
Schimbări în cutia de viteze: 80/tur
Consum de combustibil: 1,72 kg/tur
Cea mai lungă perioadă de accelerare: 0,832 km
Distanţa din grilă până la primul viraj: 274 m (pentru deţinătorul pole-ului)
Viteză maximă estimată: 323 km/h
Zone DRS: 2 (Linia dreaptă din fața boxelor și porţiunea dintre virajele 5-7)
Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 15 (Fernando Alonso, 2008)
Câştigători cu plecare din pole position: 7 din 9 (77,77%)
Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Maxim
Uzura pneurilor: Medie
Uzura frânelor: Ridicată
Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Mediu
Cel mai rapid pit stop în 2016: 2,14 s (timp total: 28,315 s) – Mercedes AMG (Lewis Hamilton)
Lungimea liniei boxelor: 404 m
Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: ULTRASOFT, SUPERSOFT, SOFT
Presiuni minime în pneuri: 18,5 psi (pneurile faţă), 17,0 psi (pneurile spate)
Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,293 s (Fernando Alonso vs. Sebastian Vettel – 2010)
Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +32,627 s (Sebastian Vettel vs. Fernando Alonso – 2013)
Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 100%

ALEGEREA PNEURILOR



RECORDURILE CIRCUITULUI

Record în cursă: 1:47.187 – Daniel Ricciardo (Red Bull Racing, 2016)
Record absolut: 1:42.584 – Nico Rosberg (Mercedes AMG, 2016)

MOMENTE MEMORABILE

M.P. al statului Singapore 2008 – Scandalul "Crashgate". Poate cel mai memorabil moment din scurta istorie a cursei din Singapore s-a consumat chiar la manşa inaugurală. Nelson Piquet Jr. a pierdut controlul maşinii într-un loc neobişnuit, într-un mod neobişnuit şi în nişte circumstanţe... să le numim "suspecte". Adevărul a ieşit la iveală un an mai târziu, după ce brazilianul a fost dat afară de la Renault în plin sezon, lucru care l-a făcut să dea în vileag întregul plan. Lui Piquet i s-a cerut să facă deliberat un accident pentru a aduce Safety Car-ul pe pistă şi pentru a-l readuce în cărţile pentru victorie pe Fernando Alonso care avusese o sesiune de calificări de coşmar, fiind nevoit să plece în cursă abia de pe poziţia a 15-a a grilei. Lucrurile au decurs conform planului, iar Alonso a câştigat nesperat, însă persoanele din cadrul echipei Renault care au decis această desfăşurare a evenimentelor au primit suspendări record, şi anume şeful echipei, Flavio Briatore (suspendare pe viaţă), şi inginerul de cursă Pat Symonds (5 ani). Ulterior, acestea au fost reduse în urma plăţii unor despăgubiri (15.000 de euro pentru Briatore, respectiv 5.000 de euro pentru Symonds).

M.P. al statului Singapore 2008 – Felipe Massa pleacă de la boxe cu tot cu furtunul de realimentare. Conform spuselor brazilianului, acesta a fost momentul care l-a costat titlul în acel sezon. Massa era lider până când a fost chemat la boxe pentru o oprire ce se dorea a fi una obişnuită, însă brazilianul a primit un semnal eronat să plece, deşi furtunul de realimentare nu fusese scos. În final, Massa a încheiat cursa în afara punctelor, pe locul 13, în timp ce rivalul său la titlu, Lewis Hamilton, a terminat pe podium. Şi David Coulthard a păţit ceva similar ceva mai târziu, însă el s-a oprit imediat pentru a i se scoate furtunul.

M.P. al statului Singapore 2010 – Robert Kubica revine după o pană. Cu doar 15 tururi înainte de final, polonezul a avut neplăcuta experienţă de a face pană în timp ce se lupta pentru locul 6 cu Rubens Barrichello. El opreşte la boxe şi revine pe circuit pe locul 13, dar neînfricatul pilot Renault nu-şi pierde încrederea şi reuşeşte să revină pe locul 7 după o goană nebună după puncte. Îl vreţi înapoi?

M.P. al statului Singapore 2011 – Incidentul discutabil dintre Lewis Hamilton şi Felipe Massa. Cei doi piloţi au avut parte doar în sezonul 2011 de nu mai puţin de 5 dueluri care s-au lăsat cu urmări. În Singapore, Hamilton i-a atins pneul dreapta-spate al lui Massa, iar brazilianul s-a ales cu o pană care i-a anulat orice speranţă la o clasare bună, în timp ce britanicul a abandonat după ce primise şi un drive-through. După cursă, Massa i-a întrerupt interviul lui Hamilton, bătându-l pe umăr şi spunându-i ironic: "Bună treabă! Foarte bună!". Apoi, brazilianul şi-a explicat gestul: "După cursă am încercat să vorbesc cu el ca să clarific lucrurile, dar a plecat fără să mă bage în seamă, aşa că i-am spus ceea ce aveam de spus când l-am văzut în zona de interviuri".

M.P. al statului Singapore 2014 – Strategia riscantă, dar inspirată, a celor de la Force India pentru Sergio Perez. Cu 16 tururi rămase până la finalul cursei din 2014, Perez se afla departe de orice speranţă de a intra în puncte. Atunci echipa sa a luat o decizie riscantă: l-a chemat pe mexican pentru a 4-a oară la boxe pentru un nou set de pneuri. Revenit pe pistă pe locul 15, Perez profită de faptul că adversarii săi îşi menajau pneurile pentru a ajunge cu ele la final şi începe să treacă de fiecare dintre ei, unul câte unul. În ultimul tur, el trece de Raikkonen şi Bottas şi termină al 7-lea. "A fost un risc care putea să decurgă în oricare altă direcţie", au recunoscut cei de la Force India.

M.P. al statului Singapore 2015 – "Renaşterea" lui Max Verstappen. Mari probleme pentru olandez la startul cursei din 2015, atunci când monopostul său Toro Rosso a refuzat să plece de pe loc. Acesta a fost împins până la boxe, acolo unde echipa a reuşit să-i repornească motorul şi să-l readucă în cursă pe Max, însă departe, pe ultimul loc şi la un tur în spatele celorlalţi. Safety Car-ul l-a ajutat să revină în acelaşi tur cu liderii şi de acolo Verstappen a ştiut ce are de făcut. A luptat şi a încheiat pe locul 8, imediat deasupra coechipierului său, Carlos Sainz Jr., pe care olandezul a refuzat categoric să-l lase să treacă, aşa cum îi ceruse echipa.

M.P. al statului Singapore 2015 – Un fan traversează calm circuitul ca şi cum s-ar afla pe o trecere de pietoni. Evenimentul din 2015 a mai avut un punct de interes pe care nu ni l-am fi dorit. Un britanic în vârstă de 27 de ani a provocat un Safety Car în turul 37 după ce a pătruns pe circuit pe o poartă uitată larg deschisă. Primul care l-a văzut a fost chiar liderul cursei Sebastian Vettel care a anunţat prin radio: "Este un fan pe pistă!". Ca urmare a faptelor sale, "pietonul" a executat 6 săptămâni de închisoare şi a primit o amendă în valoare de 1.800 de dolari. "A trebuit să mă uit de două ori pentru că nu eram sigur dacă văd bine. Cred că l-am văzut când îşi făcea o poză. Sper că măcar i-a ieşit bine şi că a fost bine focalizată", a glumit Vettel după cursă.

ŞTIAŢI CĂ...

De 5 ori în ultimele 6 sezoane s-a întâmplat ca învingătorul din Singapore să devină campion mondial la final de sezon. Singura excepţie a fost înregistrată în 2015, atunci când Sebastian Vettel s-a impus.

Marele Premiu al statului Singapore este cel mai lung Mare Premiu din calendar ca durată. Nicio cursă nu s-a încheiat până acum în mai puţin de 115 minute, aşa că vă recomandăm să vă faceţi serios proviziile deoarece ne aşteaptă o cursă “maraton”.

Safety Car-ul şi-a făcut simţită prezenţa în toate cele 9 curse desfăşurate până acum pe circuitul Marina Bay. Bernd Maylander este pregătit să parcurgă câteva tururi şi în acest an, dar oare cine îi va acorda această şansă?

CURSA PRECEDENTĂ - 2016

Pole Position: Nico Rosberg (Mercedes AMG) – 1:42.584
Podium:
1. Nico Rosberg (Mercedes AMG) 1:55:48.950
2. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) +0.488
3. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) +8.038
Cel mai rapid tur: Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) – 1:47.187 (turul 49)

CLASAMENT GENERAL PILOŢI

1. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 238p
2. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) – 235p
3. Valtteri Bottas (Mercedes AMG) – 197p
4. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) – 144p
5. Kimi Raikkonen (Scuderia Ferrari) – 138p
6. Max Verstappen (Red Bull Racing) – 68p
7. Sergio Perez (Force India) – 58p
8. Esteban Ocon (Force India) – 55p
9. Carlos Sainz (Toro Rosso) – 36p
10. Nico Hulkenberg (Renault Sport) – 34p

CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI

1. Mercedes AMG – 435p
2. Scuderia Ferrari – 373p
3. Red Bull Racing – 212p
4. Sahara Force India – 113p
5. Williams Racing – 55p
6. Scuderia Toro Rosso – 40p
7. Haas F1 Team – 35p
8. Renault Sport F1 – 34p
9. McLaren Honda – 11p
10. Sauber F1 Team – 5p

PUNCTE DE PENALIZARE

1. Daniil Kvyat – 10p
2. Sebastian Vettel – 7p
- Kevin Magnussen – 7p
4. Sergio Perez – 6p
- Jolyon Palmer – 6p (+1p după M.P. al Italiei)
6. Stoffel Vandoorne – 5p
- Carlos Sainz Jr. – 5p
- Felipe Massa – 5p
8. Nico Hulkenberg – 4p
- Esteban Ocon – 4p
10. Romain Grosjean – 3p
- Max Verstappen – 3p
- Kimi Raikkonen – 3p
13. Jenson Button – 2p
- Lewis Hamilton – 2p
- Pascal Wehrlein – 2p
- Nico Rosberg – 2p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.

PROGRAM TV

Vineri, 15 septembrie 2017
DIGI SPORT 3 11:30 Formula 1 – Antrenamente 1
DIGI SPORT 3 15:30 Formula 1 – Antrenamente 2

Sâmbătă, 16 septembrie 2017
DIGI SPORT 3 13:00 Formula 1 – Antrenamente 3
DIGI SPORT 2 16:00 Formula 1 – Calificări

Duminică, 17 septembrie 2017
DIGI SPORT 1 15:00 Formula 1 – Cursa

ALTE INFORMAŢII

Valtteri Bottas şi-a prelungit contractul cu Mercedes AMG cu încă un sezon. După un start de sezon ezitant, finlandezul şi-a dobândit încrederea odată cu primele sale victorii din carieră, cele din Rusia şi Austria, fapt care i-a determinat pe şefii echipei să-i extindă înţelegerea. Pilotul de 28 de ani are totodată şi 9 podiumuri în cele 13 Mari Premii disputate în acest an. Adus în iarna trecută pentru a-l înlocui pe campionul mondial en-titre, Nico Rosberg, după ce acesta şi-a anunţat în mod neaşteptat retragerea din competiţie, Bottas şi-a îmbunătăţit constant evoluţiile şi a devenit unul dintre cei mai puternici piloţi de pe actuala grilă. Toto Wolff, şeful Mercedes: “I-am acordat lui Valtteri o mare provocare în acest an: s-a alăturat echipei în cel de-al 11-lea ceas, făcând pasul direct către prim-planul Formulei 1 şi avândul drept coleg pe cel mai bun pilot al acestei competiţii. Luând toate aceste aspecte în calcul, rezultatele sale au fost probabil şi mai impresionante. Au fost suişuri şi coborâşuri – mai multe suişuri şi mai puţine coborâşuri – incluzând cele două victorii ale sale. Per total, echilibrul dintre performanţele sale şi traiectoria sa ascendentă ne-a uşurat foarte mult decizia de a continua cu el şi în 2018”. Valtteri Bottas: “Sunt onorat şi mândru să continui să lucrez alături de Mercedes AMG în 2018 şi să rămân parte a familiei Mercedes. Împreună, vom continua să creştem pe zi ce trece şi, continuând să muncim din greu, cred că doar cerul este limita”.

Însă, ştirea care a ţinut capul de afiş în această săptămână este aceea a ruperii contractului dintre McLaren şi Honda, din motive lesne de înţeles. În 2015, McLaren anunţa cu fast întoarcerea la perioada de glorie din vremea lui Ayrton Senna şi Alain Prost, însă au urmat 3 sezoane de coşmar pentru Fernando Alonso, Jenson Button şi Stoffel Vandoorne. McLaren s-a înarmat cu multă răbdare pentru partenerul său japonez, dar rezultatele n-au apărut nici măcar acum, în cel de-al 3-lea sezon. Lipsa de putere şi problemele de fiabilitate i-au determinat pe cei de la McLaren să renunţe la Honda şi să aleagă ceva mai pe gustul lui Alonso, Renault, lucru care l-ar putea face pe spaniol să accepte o prelungire a contractului care expiră la finele acestui an. McLaren Renault va debuta din 2018, cele două părţi acceptând o înţelegere valabilă pe 3 ani, conform mai multor surse.

Dar ce se va întâmpla cu Honda? Se pare că japonezii vor continua în Formula 1, furnizând propulsoare către Scuderia Toro Rosso din 2018, iar din 2019, s-ar putea să se extindă şi la echipa principală, Red Bull Racing. Una dintre consecinţele înţelegerii dintre Renault şi McLaren ar fi forţarea echipei austriece să renunţe la motoarele Renault/TAG-Heuer. Deşi iniţial Red Bull Racing s-a înţeles cu Renault pentru o prelungire a contractului pe încă două sezoane (2019 şi 2020), faptul că Toro Rosso a renunţat la constructorul francez ar putea atrage după sine şi o despărţire de Red Bull Racing, iar unica soluţie ar fi şi în acest caz un parteneriat cu Honda. Dacă Max Verstappen s-a plâns în acest sezon de fiabilitatea motorului său, gândiţi-vă ce va fi din 2019 dacă această ştire se va confirma... Sau, cunoscându-i “norocul” lui Alonso, poate că în doi ani Honda va ajunge să se bată de la egal la egal cu Mercedes şi Ferrari. Bine, ne vom preface subtil că nu am spus asta...

Ultima ştire pe care v-o prezentăm în avancronica de astăzi este zvonul că Renault s-ar fi înţeles cu actualul pilot Toro Rosso, Carlos Sainz, pentru sezonul 2018. Mai mult, se anunţă chiar o venire a spaniolului imediat după etapa din acest weekend. Jolyon Palmer a dezminţit această ultimă informaţie, spunând că, prin contractul său cu Renault, el nu poate fi înlocuit înainte de finalul sezonului. “Am un contract. Încă mai am 7 curse de disputat în acest an. Nu este ceva nou pentru mine, întregul sezon am fost urmărit de aceste speculaţii, aşa că nimic nu s-a schimbat. Voi fi prezent în Malaezia şi voi concura până la Abu Dhabi”, a spus Palmer pentru site-ul Motorsport.com. Referitor la sezonul următor, britanicul a adăugat: “Nu mă interesează prea mult să vorbesc despre asta. Ştiu ce se întâmplă, cred că va avea loc un anunţ la un moment dat. Sunt încântat de ceea ce îmi rezervă viitorul, deşi nu m-am gândit prea mult la asta”. Jolyon Palmer a concurat în 34 de Mari Premii, adunând doar un singur punct, anul trecut în Malaezia. Ca o comparaţie, coechipierul său din acest an, Nico Hulkenberg, a strâns 34 de puncte doar în acest sezon, teoretic, cu acelaşi material de concurs. Cu siguranţă că viitorul lui Palmer nu sună chiar atât de bine pe cât lasă de înţeles britanicul. Cu un al doilea pilot pe măsura lui Hulkenberg, Renault ar fi fost mult mai sus în clasamentul constructorilor.

Sebastian Vettel este omul cu cele mai multe victorii în Singapore şi are mare nevoie de un nou succes pentru a redeveni lider în clasamentul general. Doar de 2 ori s-a întâmplat ca deţinătorul pole-ului să nu câştige în Singapore, ceea ce înseamnă că sesiunea de calificări este foarte importantă. De asemenea, de 5 ori în ultimele 6 sezoane, învingătorul de pe circuitul Marina Bay a devenit campion mondial. Se va continua “tradiţia”? Vom afla urmărind Marele Premiu al statului Singapore, duminică, 17 septembrie, de la ora 15:00, în direct la Digi Sport 1.

Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.